KLAVÍRNE RECITÁLY - PIANO DAYS 2021
piatok 23. 04. 2021 o 1800 hod.
LIVE STREAM na facebooku ŠKO Žilina
Zuzana Biščáková, klavír
program:
Ezio Carabella
Chiostri di Roma (slovenská premiéra)
Galina Ustvoľskaja
Sonáta č. 5
Juraj Hatrík
Smutno spieva vtáčik... (canzona quasi una fantasia per mano sinistra)
Aram Chačaturjan
Toccata
Olivier Messiaen
Ohnivý ostrov 1
piatok 23. 04. 2021 o 2000 hod.
LIVE STREAM na facebooku ŠKO Žilina
Tomáš Boroš, klavír
program:
Tomáš Boroš
Situácie – výber
Tomáš Boroš
Tarantulky – výber
Koncerty sa konajú v rámci festivalu Piano Days 2021
Zuzana Biščáková ukončila postgraduálne štúdium na Schola Cantorum v Paríži (E. Indjic) a magisterské a doktorandské štúdium na VŠMU v Bratislave (D. Varínska ), Konzervatórium v Žiline (Ľ. Fraňová).
V roku 1996 získala 1. miesto na Súťaži slovenských konzervatórií a v roku 1997 zvíťazila na Medzinárodnom festivale v Londýne. V roku 2002 získala na tomto festivale ocenenie za najlepšiu interpretáciu skladby slovenského autora.
Verejne vystúpila s Košickou filharmóniou, so Smyfonickým orchestrom Slovenského rozhlasu, účinkovala s Janáčkovou filharmóniou a Ostravskou bandou. Participovala na slovenskej premiére skladby 6 pianos od S. Reicha, nahrávke diela Music in Changing parts Ph. Glassa a na mnohých ďalších projektoch so zoskupením Cluster ensemble, ktorého je členkou. V roku 2018 participovala na nahrávke kompletného klavírneho diela E. Suchoňa, na portrétovom CD skladateľky I. Szeghy s triom Sen Tegmento (M. Adámek – klarinet a N. Higano – soprán), s ktorým už v krátkom čase vystúpila na mnohých pódiách a pre ktoré vznikli nové diela domácich a zahraničných skladateľov a v roku 2020 vystúpila s J. Palovičovou na festivale Duettissimo v Krakove.
Zuzana Biščáková účinkuje na domácich a zahraničných festivaloch (Duettissimo Krakov, Europäisches Haus Berlin, New York tour 2017, Gaida festival Vilnius, Melos-Étos Bratislava, Ars Nova Cassoviae, Konvergencie, Orfeus, Space, Pohoda festival, Ostravské dny, Festival of modern art Odessa, BHS a i.). Pôsobí na Konzervatóriu v Bratislave a nahráva pre Slovenský rozhlas.
Tomáš Boroš po skončení štúdia na Pedagogickej fakulte UKF v Nitre (hudobná výchova – slovenský jazyk a literatúra) pokračoval v štúdiu skladby a hry na klavíri na VŠMU (Bokes – skladba, Paulechová-Niederdorfer – klavír). Od roku 1995 pôsobí v Slovenskom rozhlase ako hudobný redaktor. V rokoch 2012-2015 bol vedúcim Katedry hudobnej výchovy PedF UK. Jeho hudobné diela sú súčasťou profilových CD albumov slovenských interpretov (VENI ENSEMBLE, Elena Letňanová, Milan Paľa, Eva Šušková, Ivan Šiller). Je autorom monografie Hudobná edukácia - teória a prax a hudobno-edukačných publikácií: Skladačky - modely na elementárnu improvizáciu a kompozíciu, Situácie - zbierka skladieb pre klavír (noty i CD), Tarantulky - zbierka skladieb pre štvorručný klavír, Hudba ako čin, pripravuje vydanie sériu metodík Months, Numbers, Letters, Atmosphere a monografie Hudobná tvorba.